Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
«Затверджено»
Рішенням зборів суддів Кіцманського районного суду
Чернівецької області №2 від «01» квітня 2025 року
Ольга МІНІВ
Засади використання автоматизованої системи документообігу суду у Кіцманському районному суді Чернівецької області
1.1. Засади використання автоматизованої системи документообігу у Кіцманському районному суді Чернівецької області (далі - АСДС) розроблено відповідно до вимог Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 11.11.2024 №39, Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Цивільного процесуального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Кодексу України про адміністративні правопорушення та інших нормативно-правових актів.
1.2. Засади використання автоматизованої системи документообігу суду (далі - Засади використання АСДС) - це затверджені рішенням зборів суддів правила застосування Положення про автоматизовану систему документообігу суду з урахуванням юрисдикції та інстанційності суду, норм процесуальних кодексів та законів України.
2.1. У Кіцманському районному суді Чернівецької області використовується Комп’ютерна програма «Д-3», розроблена адміністратором автоматизованої системи для судів загальної юрисдикції.
2.2. Збори суддів Кіцманського районного суду Чернівецької області мають передбачені Положенням про автоматизовану систему документообігу суду повноваження щодо визначення особливостей здійснення автоматизованого розподілу судових справ АСДС.
За результатами розгляду питань, зазначених в абзаці першому цього пункту, рішенням зборів суддів затверджуються Засади використання АСДС і вносяться до автоматизованої системи не пізніше робочого дня, що настає після проведення цих зборів. Засади використання АСДС оприлюднюються на веб-порталі судової влади України.
3.1. У Кіцманському районному суді Чернівецької області запроваджено спеціалізацію зі здійснення розгляду кримінальних проваджень щодо неповнолітніх (судді - Мінів О.І., Масюк Л.О).
3.2. З числа суддів Кіцманського районного суду Чернівецької області обрано слідчих суддів (судді - Скорейко В.В., Нагорний В.В.), які здійснюють повноваження з судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні в порядку, визначеному процесуальним законом.
В період відсутності будь – кого із слідчих суддів Кіцманського районного суду Чернівецької області - Скорейка В. В. та/чи Нагорного В.В. (перебування у відпустці, відрядженні, на навчанні, під час непрацездатності, або в інших передбачених законом випадках, у яких слідчі судді не можуть здійснювати правосуддя або брати участь у розгляді судових справ), повноваження слідчих суддів з судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні в порядку, визначеному процесуальним законом здійснюватимуть судді - Мінів О.І. та Масюк Л. О. (рішення зборів суддів №6 від 07.10.2024).
4.1. Визначити коефіцієнт форми участі судді:
№ з/п |
Форма участі |
Коефіцієнт |
1 |
Головуючий суддя |
1 |
2 |
Головуючий суддя (колегіальний розгляд справи) |
1 |
3 |
Член колегії |
0,5 |
5.1. У Кіцманському районному суді Чернівецької області діють коефіцієнти складності справ та матеріалів, які розглядаються в порядку КПК України, ЦПК України, КАС України та КУпАП в межах від 10 до 100:
5.1.1. цивільні справи позовного провадження:
- спори про право власності та інші речові права - 40;
- спори про право інтелектуальної власності - 40;
- спори, що виникають із договорів - 40;
- спори про недоговірні зобов’язання - 40;
- спори про захист немайнових прав фізичних осіб - 40;
- спори, що виникають із житлових правовідносин - 40;
- спори, що виникають із сімейних правовідносин – 50, окрім:
- про розірвання шлюбу – 10;
- про стягнення аліментів – 20;
- про встановлення батьківства і материнства – 30;
- про позбавлення батьківських прав – 30;
- про визнання шлюбного договору недійсним – 40;
- про повернення дітей до країни постійного місця проживання – 50;
- надання дозволу на виїзд неповнолітньої за межі України – 20;
- про визначення місця проживання дитини – 30;
- про визнання батьківства – 30;
-про відібрання дитини і повернення її тому, з ким вона проживала- 40;
- про зміну прізвища та (або) імені, та (або) по батькові – 10;
- спори, що виникають із трудових правовідносин - 40;
- спори, пов’язані із застосуванням Закону України «Про захист прав споживачів» - 40;
- звільнення майна з-під арешту (виключення майна з опису) -10;
- інші справи позовного провадження - 20;
5.1.2. цивільні справи наказного провадження - 10;
5.1.3. цивільні справи окремого провадження – 30;
5.1.4. окремі процесуальні питання по цивільних справах і ті , що виникають в порядку виконання судового рішення чи іншого органу -10, окрім:
- розгляду клопотань про визнання та виконання рішень іноземних судів в Україні - 20;
- перегляду постанови (ухвали) за нововиявленими обставинами - 30;
5.1.5. кримінальні справи:
- кримінальні правопорушення проти статевої свободи та статевої недоторканості особи - 50;
- кримінальні правопорушення проти виборчих, трудових та інших особистих прав і свобод людини і громадянина - 20;
- кримінальні правопорушення проти власності - 20;
- кримінальні правопорушення проти життя та здоров’я особи (крім справ, що порушуються не інакше, як за скаргою потерпілого) - 40;
- кримінальні правопорушення у сфері господарської діяльності - 50;
- кримінальні правопорушення проти громадської безпеки - 30;
- кримінальні правопорушення проти безпеки руху та експлуатації транспорту - 40;
- кримінальні правопорушення проти громадського порядку та моральності - 30:
- кримінальні правопорушення у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин їх аналогів або прекурсорів та інші кримінальні правопорушення проти здоров’я населення - 30;
- кримінальні правопорушення у сфері охорони державної таємниці, недоторканності державних кордонів, забезпечення призову та мобілізації - 40;
- кримінальні правопорушення проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування та об’єднань громадян - 30;
- кримінальні правопорушення проти волі, честі та гідності особи - 40;
- кримінальні правопорушення у сфері службової діяльності - 40;
- кримінальні правопорушення проти правосуддя - 30;
-кримінальні правопорушення проти встановленого порядку несення військової служби (військові кримінальні правопорушення) - 30;
- інші кримінальні правопорушення – 20;
- справи щодо неповнолітніх – 50;
- кримінальні провадження в порядку виконання судових рішень – 10;
5.1.5.1. Додатково відповідальний працівник апарату суду під час автоматизованого розподілу кримінального провадження (справи) визначає поточний коефіцієнт складності самої справи, незалежно від її категорії:
- для кримінального провадження (справи) з кількістю обвинувачених від 2 до 3 – 50;
- для кримінального провадження з кількістю обвинувачених від 4 до 5 - 60;
- для кримінального провадження з кількістю обвинувачених від 6 і більше - 70;
- для кримінального провадження з цивільним позовом – 60.
5.1.6. провадження за поданнями та клопотаннями правоохоронних органів, прокурора, слідчого та інших осіб:
- застосування та продовження запобіжних заходів – 20;
- інші клопотання – 10;
5.1.7. провадження за скаргами на дії та рішення правоохоронних органів, на дії чи бездіяльність слідчого, прокурора та інших осіб під час досудового розслідування – 20.
5.1.8. адміністративні справи:
-адміністративне провадження (КАСУ) - 30;
-перегляд постанови (ухвали) за нововиявленими обставинами –30;
-окремі процесуальні питання по адміністративних справах і ті , що виникають в порядку виконання судового рішення -10.
5.1.9. справи про адміністративні правопорушення:
-справи корупційні правопорушення - 20;
-справи про порушення митних правил - 20;
-інші справи про адміністративні правопорушення та справи, що виникають в порядку виконання - 10.
6.1. Коефіцієнт (відсоток) розгляду справ суддями, які займають адміністративні посади або тимчасово виконують їх обов’язки і які передбачені АСДС:
голова суду –1.
7.1. Визначення судді або колегії суддів для розгляду судових справ здійснюється автоматизованою системою шляхом:
автоматизованого розподілу судових справ під час реєстрації відповідної судової справи;
розподіл судових справ шляхом передачі судової справи раніше визначеному у судовій справі судді;
повторного автоматизованого розподілу судових справ.
7.2. Автоматизований розподіл справ та матеріалів, які підлягають розгляду суддями, здійснюється інструментами АСДС протягом робочого дня в день їх надходження.
У разі надходження до суду протягом робочого дня великої кількості судових справ та матеріалів, з урахуванням фізичного навантаження, часу необхідного для вчинення технічних дій працівниками апарату суду направлених на формування по справі обліково-статистичної картки, внесення до неї необхідного обсягу інформації по справі, здійснення автоматизованого розподілу справи, така реєстрація в автоматизованій системі здійснюється в термін, визначений у розпорядженні керівника апарату суду із зазначенням причин встановлення такого терміну. При цьому, кожного разу, при наявності такого факту, складається відповідний комісійний акт, що є додатком до розпорядження керівника апарату суду.
7.3. Судові справи розподіляються між суддями, які мають повноваження щодо розгляду судової справи на момент автоматизованого розподілу, з урахуванням: спеціалізації суддів запровадженої зборами суддів, визначених автоматизованою системою коефіцієнтів складності справ, недопустимості повторної участі судді у розгляді судової справи; перебування судді у відпустці, у відрядженні, у нарадчій кімнаті; відсутності судді у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, а також з урахуванням інших передбачених законом обставин, через які суддя не може здійснювати правосуддя або брати участь у розгляді судових справ.
7.4. Окрім випадків встановлених в п.п. 2.3.3 Положення про автоматизовану систему документообігу суду справи не розподіляються конкретному судді (суддям), якщо час перебування судді (суддів) у нарадчій кімнаті по кримінальному провадженню триватиме більше трьох діб.
У службовій (доповідній) записці, яка подається керівнику апарату суду помічником судді, секретарем судового засідання про знаходження судді (колегії суддів) у нарадчій кімнаті, повинно бути зазначено дату та час складання службової (доповідної) записки, час видалення суду до нарадчої кімнати та час виходу суду із нарадчої кімнати. У разі виникнення потреби у продовжені строку перебування судді (колегії суддів) у нарадчій кімнаті, про це також подається службова (доповідна записка) із зазначенням нового часу виходу суду із нарадчої кімнати. У разі необхідності до службової (доповідної) записки може бути долучено копію журналу судового засідання про початок та закінчення строку перебування судді ( колегії суддів) в нарадчій кімнаті. (рішення зборів суддів №3 від 01.05.2024).
7.5. В разі тимчасової відсутності більшої частини суддів Кіцманського районного суду, коли правосуддя в суді здійснюється одним суддею, вимоги щодо розподілу судових справ до даного судді, визначені п. 2.3.3 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, не застосовуються. (рішення зборів суддів №4 від 27.05.2024)
7.6. Внесення змін, видалення реєстраційних даних щодо конкретної судової справи не допускається, крім випадків, зумовлених необхідністю, що підтверджується матеріалами судової справи, виправлення технічних помилок, описок тощо. Зміни та видалення реєстраційних даних фіксуються автоматизованою системою автоматично.
У разі виникнення необхідності, що підтверджується матеріалами судової справи, внесення змін, видалення реєстраційних даних щодо конкретної судової справи здійснюється за розпорядження керівника апарату суду на підставі доповідної записки відповідальної особи (або головуючого судді по справі).
У випадку, коли допущену помилку по справі щодо визначення виду провадження, категорії справи тощо, було виявлено користувачем автоматизованої системи (працівник апарату суду, якому надано наказом керівника апарату суду право доступу виконувати функціональні обов’язки щодо внесення відповідної інформації до автоматизованої системи), то він, невідкладно, складає службову (доповідну) записку із зазначенням причини допущеної помилки та разом із матеріалами справи передає керівнику апарата суду (особі, що виконує обов’язки керівника апарату суду), який за результатами розгляду поданої службової (доповідної) записки, перевірки фактів викладених у ній, вирішує питання щодо внесення відповідних змін (інформації) до автоматизованої системи документообігу суду, про що видає відповідне розпорядження.
7.7. Під час розподілу судових справ автоматизованою системою документообігу суду визначається головуючий суддя, слідчий суддя, та головуючий суддя і склад колегії суддів по розгляду судової справи.
Кількісний склад суду по розгляду конкретних категорій судових справ, визначений вимогами процесуального законодавства, формується АСДС під час реєстрації судової справи на підставі внесеної до неї працівниками суду відповідної інформації.
7.8. Результатом автоматизованого розподілу судових справ, що підлягають розгляду колегіально є протокол автоматичного визначення складу колегії суддів, а результатом автоматизованого розподілу клопотань, скарг та інших матеріалів, розгляд яких згідно з кримінальним процесуальним законодавством віднесено до компетенції слідчих суддів, заяв про відвід (самовідвід) – протокол автоматизованого розподілу судової справи між суддями.
7.9. Після автоматизованого розподілу судових справ автоматизованою системою відповідальна особа суду не пізніше наступного робочого дня передає судові справи визначеному автоматизованою системою головуючому судді.
Відмова судді від отримання розподіленої в установленому порядку судової справи не допускається.
8.Розподіл судових справ шляхом передачі судової справи раніше визначеному у судовій справі судді
8.1. Судові справи, що надійшли до суду після скасування ухвал, які перешкоджають подальшому розгляду судової справи (крім ухвал про закриття, припинення провадження у справі), а також ухвал, які не перешкоджають подальшому розгляду судової справи, не підлягають автоматизованому розподілу, а передаються тому судді, ухвалу якого скасовано чи у провадженні якого перебувала або перебуває судова справа.
8.2. Заяви, клопотання та подання про вчинення будь-яких процесуальних дій, передбачених ЦПК України, КПК України, КАС України та КУпАП, та визначені пунктом 2.3.39. Положення про автоматизовану систему документообігу суду, передаються раніше визначеному в судовій справі головуючому судді.
У разі відсутності головуючого судді (перебування у відпустці, відрядженні, на навчанні, під час непрацездатності, або в інших передбачених законом випадках, у яких судді не можуть здійснювати правосуддя або брати участь у розгляді судових справ), за відсутності заборони у процесуальному законі, проводити передачу таких заяв, клопотань та подань раніше визначеному автоматизованою системою головуючому судді за відповідним протоколом, по реєстру судових справ і матеріалів переданих на розгляд головуючому судді, в день його виходу на роботу.
8.3. У разі відсутності головуючого судді (перебування у відпустці, відрядженні, на навчанні, під час непрацездатності, або в інших передбачених законом випадках, у яких судді не можуть здійснювати правосуддя або брати участь у розгляді судових справ) судова справа, яка надійшла до суду з апеляційної чи касаційної інстанцій, передається раніше визначеному автоматизованою системою головуючому судді за відповідним протоколом, по реєстру судових справ і матеріалів переданих на розгляд головуючому судді, в день його виходу на роботу.
8.4. Запровадити принцип застосування розподілу раніше визначеному слідчому судді заяв, клопотань та скарг в межах одного кримінального провадження таким чином: раніше визначений суддя обирається за принципом хронології (перший слідчий суддя, на якого було розподілено кримінальне провадження, за номером і датою реєстрації такого провадження), а у разі його відсутності – наступний раніше визначений слідчий суддя за принципом хронології.
8.5. Результатом розподілу судової справи шляхом передачі раніше визначеному у судовій справі судді є протокол передачі судової справи раніше визначеному складу суду, що автоматично створюється автоматизованою системою та долучається до матеріалів судової справи.
9.1. Повторний автоматизований розподіл судових справ між суддями здійснюється з підстав визначених у п.п. 2.3.43 – 2.3.46 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, за вмотивованим розпорядженням керівника апарату суду.
9.2. Результатом повторного автоматизованого розподілу судової справи є протокол повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями, що автоматично створюється автоматизованою системою та долучається до матеріалів судової справи.
10.1. Знеструмлення електромережі суду, вихід з ладу обладнання або комп’ютерних програм чи настання інших обставин, що унеможливлюють функціонування автоматизованої системи фіксуються актами, складеними комісією під головуванням керівника апарату (особи, яка виконує його обов’язки), із зазначенням у них дати, часу настання та закінчення дії відповідних обставин, причин виникнення, заходів, вжитих для їх усунення. Судові справи у цей період не розподіляються, за виключенням випадків, передбачених пунктом 10.2 цього розділу Засад.
10.2. У разі, якщо строки розгляду судової справи, які за законом мають розглядатися невідкладно з метою недопущення порушення конституційних прав громадян (судові справи, пов’язані з виборчим процесом, судові справи про встановлення або усунення обмежень щодо реалізації права на мирні зібрання, вирішення питання про обрання міри запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, клопотання слідчого, прокурора про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, клопотання про надання дозволу на обшук чи огляд житла тощо) та вимагають провести такий розгляд під час дії обставин, визначених пунктом 10.1 цього розділу Засад, керівник апарату суду (особа, яка виконує його обов’язки) здійснює неавтоматизоване визначення складу суду для розгляду судової справи між суддями, з урахуванням спеціалізації, даних табеля обліку робочого часу суддів за списком, складеним у алфавітному порядку, в порядку черговості надходження судових справ.
Аналогічний порядок розподілу справ визначений п. 10.2. Засад здійснюється щодо всіх судових справ, якщо обставини, зазначені у пункті 10.1. цього розділу, тривають понад п’ять робочих днів.
10.3. З метою належного підтвердження наявності підстав для неавтоматизованого визначення складу суду складається мотивоване розпорядження керівника апарату (особи, яка виконує його обов’язки). До такого розпорядження додається (за наявності) інформація від державного підприємства «Інформаційні судові системи» щодо періоду дії обставин, що унеможливлювали проведення автоматизованого розподілу справ.
10.4. Розпорядження керівника апарату (особи, яка виконує його обов’язки) про неавтоматизоване визначення складу суду в тому числі має містити наступні відомості:
1) вид розподілу (первісний; заміна судді; повторний розподіл судової справи; повернення (передача) судової справи раніше визначеному судді);
2) підстава неавтоматизованого визначення складу суду, відповідно до пункту 10.2 цього Розділу Засад, обґрунтування його проведення;
3) категорія (підкатегорія) судової справи та коефіцієнт її складності;
4) реквізити документу, що став підставою здійснення розподілу (визначення, заміни), в тому числі прізвище, ім’я, по батькові (посада) заявника;
5) ім’я (найменування) учасників судової справи;
6) перелік повного списку суддів (прізвища, імена та по батькові) відповідного суду, з визначенням тих, які не ввійшли до списку суддів для здійснення розподілу (визначення, заміни) та зазначенням відповідної причини щодо кожного з них;
7) список суддів для здійснення цього розподілу (визначення, заміни);
8) прізвище, ім’я та по батькові обраного головуючого судді (під час вирішення питання про відвід, самовідвід), слідчого судді, запасного судді, суддів колегії та мотиви, якими керувався керівник апарату при їх обранні або прізвище, ім’я та по батькові головуючого судді в раніше визначеному складі суду (у разі передачі судової справи раніше визначеному судді);
9) прізвище, ім’я та по батькові судді, що замінюється (в разі заміни головуючого судді);
10) підстави передачі справи (тільки для передачі судової справи раніше визначеному судді);
11) дата та час його підписання керівником апарату.
10.5 Не пізніше наступного робочого дня після усунення обставин, зазначених у підпункті 2.3.49 пункту 2.3 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, до автоматизованої системи вноситься передбачена Положенням інформація із зазначенням у хронологічному порядку номера та дати фактичного надходження кореспонденції до суду, а також інформація про її розподіл.
10.6. Автоматизований розподіл судових справ, які підлягають реєстрації та/або розгляду в неробочі дні, здійснюється в порядку визначеному рішенням зборів суддів Кіцманського районного суду, з урахуванням рішення Ради суддів України від 2 липня 2018 року №40 «Щодо питань організації роботи слідчих суддів у неробочий час».
З метою забезпечення виконання рішення зборів суддів щодо організації роботи суддів та працівників апарату суду у неробочий час (вихідні та святкові дні) голова суду видає наказ, яким затверджує графік чергувань та список чергових суддів (слідчих суддів). Відносно працівників апарату суду відповідний наказ видається керівником апарату суду.
11.1 Ці Засади набирають чинності з 01 квітня 2025 року після їх затвердження зборами суддів Кіцманського районного суду Чернівецької області.
11.2. Зміни та доповнення до Засад можуть бути внесені зборами суддів та набирають чинності з наступного дня після прийняття рішення щодо їх внесення.
11.3. Визнати такими, що втратили чинність Засади використання автоматизованої системи документообігу суду Кіцманського районного суду Чернівецької області затверджені рішенням зборів суддів №2 від 05.02.2021 (зі змінами).